No. 12 - Travel Fire Bug in Makó

 2012.05.09. 17:56

Jelenleg itt vagyok most: Makói Tűzoltóság, Hungary

web oldal: átalakítás alatt

Érkezésem ideje: 2012. 02. 21.

Koordináták: 46°13’02.68" N 20°28’35.48" E

Eddig megtett utam: 1565 km

Helyi barátaim elérhetősége: Hero Kohonitz Antal

A Makói Tűzoltókat a Travel Fire Bug elhagyta: 2012. 05. 10.

 

"Bámulatos, hol tart már a tudomány!" - Szegedről Makóra autópályán jutottam el!

 

2012. 02. 21-én megérkeztem Makóra. Már nagyon vártak az ottani kollégák. Megmutatták a laktanyát, és biztosítottak róla, hogy sok élményben lesz részem náluk is.

                Az új laktanyát 1996. október 19-én adták át.

Nyugodt, kisvárosi tűzoltóságról lévén szó, Makón nem jellemző a napi 4-5 riasztás - néhány extrémnek mondható eset kivételével -, ezért sok idő jutott a sportra, pihenésre, gyakorlatokra. A laktanya kapuja nyitva áll az érdeklődő óvodás, iskolás csoportok előtt, melyek előzetes egyeztetés után bemutatóval egybekötött szakszerű „idegenvezetésben” részesülnek látogatásuk alkalmával.

Ezen a fotón éppen a  Szivárvány Szülő Alapítvány látogatását örökítettük meg. Balogh Róbert őrnagy Parancsnok Úr kezei közt biztonságban éreztem magam.

007.jpg

Érkezésem másnapján megkapták a tűzoltó kollégák a már évek óta várt hőkamerájukat, amelyet először én próbálhattam ki. Könnyű helyzetben voltam, hiszen láttam már hasonlót Szegeden.

006.jpg

 

Hétvégéken itt is jellemző, hogy maguknak sütnek, főznek a tűzoltók. A kemencében sült húsokról hiába is mesélnék, annak felejthetetlen ízét csak az tudja átérezni, aki már kóstolta. Nekem ehhez is volt szerencsém.

001.jpg

 

003.jpg

Itt ért engem a tűzoltóságunk életének újabb mérföldköve. Április 1-én a Hivatásos Tűzoltóságok a Katasztrófavédelem szárnyai alá kerültek. Az ünnepségen én voltam az egyik zászlóvivő, mely igen nagy megtiszteltetés volt számomra.

004.jpg

Egy 1938-ban gyártott kocsifecskendő felújításának is részese lehettem, és annak kipróbálását én vezényeltem. Ezek után biztos, hogy a relikvia minden bemutató fénypontja lesz.

005.jpg

Valóban sok élményben volt részem a hagyma fővárosában, és a Makói tűzoltó kollégák gondos, lelkiismeretes vendéglátónak bizonyultak. De tőlük is búcsút kellett vennem, mert folytatnom kell a „küldetésemet”!

Hogy hova utazom egy meglehetősen nagy ugrással, legyen most meglepetés! Remélhetőleg nem kell sokat várni a következő Tűzoltóságon töltött élmények megosztására!

facebook: Travel Fire Bug

like.JPG 

A bejegyzés trackback címe:

https://travelfirebug.blog.hu/api/trackback/id/tr654498770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása